Marketing Donalda Trumpa

W jakim celu w całych Stanach Zjednoczonych wyprodukowano nielegalne banknoty z wizerunkiem Donalda Trumpa?

W jakim celu w całych Stanach Zjednoczonych wyprodukowano nielegalne banknoty z wizerunkiem Donalda Trumpa?

Zastanówmy się dlaczego w filmach kinowych, na których wyprodukowanie przeznacza się ogromne środki finansowe raczej nie grają debiutanci? Bo reżyserzy kasowych produkcji doskonale wiedzą, że to właśnie znane nazwiska przyciągną ludzi do kin i uczynią film sukcesem finansowym.

Często nie zdajemy sobie sprawy jak bardzo nawet kilka sekund oglądania reklamy, słuchania hasła reklamowego czy oglądania logotypu firmy wbija się do naszej głowy i ma  wpływ na nasze decyzje podczas zakupów. Specjaliści od PR prześcigają się w pomysłach jak zwrócić uwagę grupy docelowej. W natłoku różnego rodzaju komunikatów, trzeba walczyć o uwagę, więc należy zaintrygować lub nawet nieco przestraszyć odbiorcę.

Niedawno w Stanach Zjednoczonych, zostały rozrzucone nietypowe banknoty w wizerunkiem kontrowersyjnego polityka Donalda Trumpa, a ludzie szukający na ten temat informacji w Internecie trafiali na dziwną stronę z odliczaniem. Jak można się domyślić wywołało to spore zainteresowanie i niemało spekulacji. O te działania oskarżano tajne organizacje i sekty, a nawet ruch na rzecz obalenia rządu USA. Jak się okazało była to sprytnie zaplanowana akcja aktywistów Pro-life, a to wszystko miało zwrócić uwagę ludzi na ich postulaty antyaborcyjne.

Jednakże o ile w takich przypadkach wszystko zostało wyjaśnione, istnieje jeszcze jeden rodzaj reklamy, tym razem uznawany przez wielu za bardzo nieetyczny. The Sunday Times zamieścił artykuł o tzw. niewidzialnej reklamie. Opisywano w nim sytuację, którą zaobserwowano w  kinie w New Jersey. Na ekranie przez ułamek sekundy pokazywane były lody pewnej marki. Miało przyczynić się do do wzrostu sprzedaży tych produktów aż o 60 %. Chociaż dziś wielu ludzi podważa wiarygodność tego wydarzenia, taka forma reklamy ma miejsce do dziś. Być może nie ma to aż tak podprogowego wydźwięku, ale i tak można zaobserwować wiele gwiazd przypadkowo pijących pewien napój, którego nazwa jest świetnie widoczna na zdjęciach, bądź bohaterów w serialach korzystających z pewnej linii kosmetyków czy nawet kucharzy w programach kulinarnych używających przypraw sponsora. Wszystko to ma za zadanie uczynić markę popularną, a co za tym idzie – chętniej wybieraną.